BVLGARI - synonim luksusu

Anatomia dzieła sztuki

BVLGARI - synonim luksusu

Założycielem luksusowej włoskiej marki Bulgari był utalentowany grecki złotnik Satirios Voulgaris. W 1881 zamieszkał w Rzymie, gdzie trzy lata później otworzył swój pierwszy sklep. W 1905 powstała kolejna siedziba firmy przy Via Condotti, która z czasem stała się wizytówką marki. Nad wejściem do salonu w 1934 znalazło się słynne logo ‘BVLGARI', w którym nawiązano do klasycznych łacińskich napisów starożytnego Rzymu, literę ‘U' zastępując literą ‘V'.

W latach 20. XX w. dzieła jubilerskie Bulgari tworzono w niezwykle wówczas popularnym stylu art déco. Charakterystyczne cechy stylu marki zaczęły kształtować się w latach 40., kiedy po wojennej przerwie, nastąpił powrót do biżuterii z kamieniami szlachetnymi. W następnym dziesięcioleciu powstały pierwsze broszki Bulgari z motywami kwiatowymi, zaczęto wykorzystywać kamienie w szlifie kaboszon i tworzyć symetryczną biżuterię z żółtego złota.

 

W latach 50. i 60. XX w. sklep przy Via Condotti stał się jednym z ulubionych miejsc spotkań gwiazd filmowych. Klientkami Bulgari zostały takie legendy kina jak Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Marlena Dietrich, Sophia Loren, Gina Lollobrigida czy Grace Kelly. Biżuteria Bulgari pojawiła się w ponad 40 produkcjach filmowych, na rozdaniu Oscarów, Złotych Globów czy na Festiwalu Filmowym w Cannes.


Biżuteria Bulgari stała się rozpoznawalna na całym świecie. Na fali ogromnego wzrostu popularności firma rozszerzyła w latach 70. swoją działalność na Europę i Stany Zjednoczone. Powstały sklepy w Nowym Jorku, Monte Carlo, Genewie i Paryżu. W pracach jubilerskich pojawił się szeroki wachlarz inspiracji od Dalekiego Wschodu do Pop Art. W latach 80. i 90. firma postawiła na tworzenie biżuterii modułowej i wykorzystanie niekonwencjonalnych materiałów – stali, porcelany, jedwabiu, drewna.

Po otwarciu salonów Bulgari na całym świecie, obecnie istnieje ponad 300 sklepów tej marki, często zaglądały do nich również Marilyn Monroe, Nicole Kidman, Susan Sarandon, Angelina Jolie, Charlize Theron, Catherine Zeta-Jones i wiele innych gwiazd światowego formatu.


Na przestrzeni lat znakiem rozpoznawczym stylu Bulgari stały się geometryczne kształty zaczerpnięte z motywów architektonicznych antycznego Rzymu. Przez dziesięciolecia piękno Wiecznego Miasta zostało przełożone na niepowtarzalne wzory biżuterii Bulgari , trwale kształtując tożsamość marki. Bardzo dobrym przykładem tego typu wyrobów jest obrączka, inspirowana rzymskim Koloseum, która znalazła się w ofercie wrześniowej aukcji biżuterii.