Sztuka Współczesna. Nowe pokolenie po 1989 (wyniki)
22 marca 2018 godz. 19:00

* Cena wylicytowana: 19 000 zł
Numer obiektu na aukcji
9

* Cena wylicytowana: 19 000 zł

olej/płótno, 100 x 120 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'RDK | 2012 | * NATURE*'
ID: 58336
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
Wystawiany
  • WYSTAWIANY:
  • Radek Szlaga. Freedom Club, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 7.09-18.11.2012
Więcej informacji
Szlaga, podejmując próbę wyjaśnienia swojej twórczości, powiedział: „Często myślę o sobie jako o rzeczniku przegranej sprawy, portretuję margines marginesu, prowincję – geograficzną i mentalną – która okazuje się wielobarwnym i urodzajnym miejscem, gdzie idea mutuje, nabiera lokalnej specyfiki, pączkuje, puszcza kłącza i nikt jej tu nie spryskuje roundupem (środkiem owadobójczym), przez co jej owoce nie zawsze są piękne, ale mają niepowtarzalny smak. Drzemie tam ogromna siła kulturotwórcza. Brak znajomości zasad, więc ich nieprzestrzeganie. Wiesz o czym mówię? Jakbym przeczytał więcej książek, to nie miałbym odwagi zrobić pewnych rzeczy... i tak studiowałem na Akademii przez tyle lat” (Wywiad Anny Czaban z Radkiem Szlagą, Radek Szlaga: myślę o sobie jako o rzeczniku przegranej sprawy, portretuję margines marginesu, prowincję – geograficzną i mentalną, Wysokie Obcasy, 15.02.2013). Fascynacja oraz bazowanie w swojej sztuce przede wszystkim na własnych doświadczeniach zaowocowało realizacją obrazów poświęconych miejscom, z którymi był związany uczuciowo. Do takich miejsc należą m.in. Gliwice i Szlagówka, gdzie dorastał. W jego twórczości często pojawiają się zwykli ludzie i problemy, z jakimi muszą się mierzyć, czego przykładem mogą być prace poświęcone emigracji ekonomicznej do USA i różnicom kulturowym pomiędzy nimi a Polską, a także ułudą pogoni za amerykańskim snem. Tak jak wszyscy członkowie grupy Penerstwo Szlaga odżegnuje się od idei tworzenia sztuki zaangażowanej, publicystycznej. Pomimo to nie można nie zauważyć komentatorskiej wymowy jego prac.