Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)
14 listopada 2019 godz. 19:00

Cena wylicytowana: 7 000 zł
Numer obiektu na aukcji
103

Cena wylicytowana: 7 000 zł

akryl/płótno, 50 x 50 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ‘PAN | RDK | 2005 | R.Szlaga’
ID: 78541
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Więcej informacji
Fascynacja oraz bazowanie w swojej sztuce przede wszystkim na własnych doświadczeniach zaowocowało realizacją obrazów Radka Szlagi poświęconych miejscom, z którymi był związany uczuciowo. Do takich miejsc należą m.in. Gliwice i Szlagówka, gdzie dorastał. W jego twórczości często pojawiają się zwykli ludzie i problemy, z jakimi muszą się mierzyć, czego przykładem mogą być prace poświęcone emigracji ekonomicznej do USA i różnicom kulturowym pomiędzy nimi a Polską, a także ułudą pogoni za amerykańskim snem. Radek Szlaga w swojej sztuce krąży między Polską, Afryką, Ameryką Północną i Południową. Sama geografia oraz różnice kulturowe, społeczne i światopoglądowe są natomiast jednymi z głównych tematów sztuki artysty. Szlaga posługuje się bowiem kategoriami etniczności, tożsamości narodowej, języka czy historii, poprzez które dokonuje wizualizacji współczesnego świata rozumianego przez niego jako mapa Transatlantyku. Przestrzeń Transatlantyku to wszechobecne pole wymiany kulturowej i migracji ludności wraz ze wszystkimi konsekwencjami tego procesu. Tym samym artysta porusza problemy nietolerancji rasowej czy religijnej, ludzi spychanych na margines społeczny czy wpływu kapitalizmu i człowieka na dzisiejszą rzeczywistość.Dla wyrażenia nurtujących go problemów Szlaga korzysta z powszechnie znanego języka popkultury, elementów literatury, filmu, telewizji i reklamy. Sięga również po atrybuty narodowej i społecznej identyfikacji: herby, flagi i proporczyki, które często traktuje jako bazę czy punkt odniesienia do powstania zupełnie nowych form tożsamości. Tworzy niepokojący obraz globalnej wioski, która bardziej niż amerykański sen zmierza ku post apokaliptycznej katastrofie.