Sztuka Dawna: XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie (wyniki)
13 grudnia 2018 godz. 19:00

Cena wylicytowana: 26 000 zł
Numer obiektu na aukcji
4

Cena wylicytowana: 26 000 zł

olej/tektura, 40 x 54 cm
sygnowany i datowany l.d.: 'A.Karpiński | 1923.'
na odwrociu pozwolenie na wywóz z 1958 roku, pismo z Polskiej Akademii Nauk wystosowane przez Andrzeja Ryszkiewicza, nalepka poznańskiego Salony "Sztuka" z okresu przedwojennego, papierowa nalepka Polswiss Art, Stockholms Auktionsverk oraz zakładu ramiarskiego
ID: 65575
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Pochodzenie
  • zbiory Tadeusza Wróblewskiego, Warszawa
  • Stockholms Auktionsverk, Szwecja, kwiecień 2011
  • kolekcja prywatna, Warszawa
Więcej informacji
Alfons Karpiński odebrał staranne artystyczne wykształcenie pod kierunkiem Leona Wyczółkowskiego w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. W czasie studiów był wielokrotnie nagradzany. Przypuszcza się, że po zakończeniu nauki zajął się na jakiś czas konserwacją dzieł sztuki i projektowaniem pocztówek. Podjął znowu naukę w Monachium, w pracowni Antona Ažbego i we Wiedniu u Kazimierza Pochwalskiego (1904-7) gdzie również założył pracownię. Lata 1907-12 to czas podróży, które poświęcił nie tylko poznawaniu zbiorów kolejnych muzeów, ale również czas nauki. W 1907 roku wyjechał z Wiednia do Włoch, by po roku przenieść się do Paryża gdzie dalej się uczył. Po kilku latach pojechał do Anglii i jeszcze w tym samy roku powrócił do Polski. Można powiedzieć, że był niespokojnym duchem ponieważ w 1922 roku znowu odwiedził Paryż, by jako trzydziestosiedmiolatek kontynuować naukę, tym razem w Académie Colarossi. Karpiński był członkiem prestiżowych stowarzyszeń – polskiej „Sztuki” oraz wiedeńskiej „Secesji”. Artysta malował portrety – głównie kobiece, martwe natury – głównie kwiatowe, pejzaże i sceny rodzajowe w technice olejnej i pastelami. Jego prace znajdują się w większości ważnych kolekcji muzealnych w Polsce.