Spragnieni Piękna. Aukcja Dobroczynna
24 lutego 2020 godz. 21:20

Cena wywoławcza: 1 000 zł
Numer obiektu na aukcji
10

Cena wywoławcza: 1 000 zł

marmur, wys.: 1 cm
marmur Bianco Carrara (cięcie wodą, obróbka ręczna)
rdzeń 3 x 6 x 50 cm, dwa zestawy łuków (największy) 25 x 50 x 7 cm
ID: 81906
Więcej informacji
W nawiązaniu do motywu przewodniego tegorocznego balu ,,Spragnieni piękna”, którym jest ,,Przyjaźń”, Anna Molska proponuje pracę bazującą na figurze łuku. Dające się układać w różne konfiguracje wycięte z marmuru półokręgi wzorowane są na zabawce opracowanej w nurcie waldorfskiego programu nauczania. Twórca tej metody bazującej na antropozofii, Rudolf Steiner, podkreślał wagę, jaką dla rozwoju dzieci ma relacja z naturą, gdzie nie występują kąty proste dominujące we współczesnym otoczeniu człowieka. Wywiedzione z przypominającej tęczę figury, zestawiane ze sobą łuki pozwalają wypracowywać poczucie skali, proporcji, ale również równowagi. Wyczucie balansu wpisanego w łuk jest zarówno sednem pracy, jak i esencją przyjaźni. Anna Molska (ur. w 1983) jest artystką wizualną, posługującą się przede wszystkim medium filmowym. Absolwentka Pracowni Przestrzeni Audiowizualnej prof. Grzegorza Kowalskiego na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Współpracuje z Fundacją Galerii Foksal w Warszawie. W swoich pracach analizuje między innymi relacje ciała, przestrzeni i konwencji ich ujmowania w sztukach wizualnych i w filmie. Zajmuje ją również subiektywne odczytanie tradycji modernizmu, szczególnie w jego odsłonach w socjalistycznych realiach Bloku Wschodniego. Dwukrotnie została laureatką konkursu „Samsung Art Master”. Jej dyplom - ,,Praca – Moc” był prezentowany na 5. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie w 2008 roku. W 2009 roku laureatka drugiej nagrody w konkursie Deutsche Bank „Spojrzenia”. Brała udział w wielu ważnych wystawach, m.in.: ,,Stage and Twist. Anna Molska and Ciprian Mureşan” (Tate Modern w Londynie, 2012); ,,The Generational: Younger Than Jesus” (New Museum w Nowym Jorku, 2009); ,,Report on Probability” ( Kunsthalle Basel, 2009).