Sztuka Krytyczna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)

14 listopada 2019, godz. 20:00
Powrót do katalogu
212

Konrad Kuzyszyn
(ur. 1961, Białystok)

Obiekt fotograficzny z cyklu "Kondycja", 1993 r.

fotografia transparentna/błona monochromatyczna preparowana wzmacniaczem miedziowym, pleksa, silikon unikat, ed. 1/1, 12 x 7,5 x 3 cm (w świetle oprawy)

sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ‘KUZYSZYN ‘ 1993 1/1. | OPRAWA 2017 | ‘KONDYCJA’ 1993 | FOTOGRAFIA TRANSPARENTNA, PLEXA, SILIKON | Kuzyszyn’

Cena wylicytowana: 12 000
Estymacja: 12 000 - 15 000
Wystawiany
- Konrad Kuzyszyn, Kondycja 3, Galeria Krytyków Sztuki Pokaz, Warszawa, 1994
- „IKONOPRESS” Przegląd Sztuki Polskiej, BWA, Szczecin, 1994
- „Antyciała”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 1995
- Konrad Kuzyszyn, Rezultaty, Mała Galeria CSW/ZPAF, Warszawa, 1996
- „Displacement / This Placement”, Kunstlerhouse Bethanien, Berlin, Niemcy, 1997
- „Nowa Polska Fotografia”, Ernst Museum, Budapeszt, Węgry, 1997
- „Miejsce Idei - Idea Miejsca”, Cable Factory, Helsinki, Finlandia, 1997
- „TOYAMA NOW’99”, Museum of Modern Art, Toyama, Japonia, 1999
- Konrad Kuzyszyn, Prace, Sielska Gallery, Strasbourg, Francja, 1999
- „IN BETWEEN - Art from Poland 1945 -2000”, Chicago Cultural Center, Chicago, USA
- Konrad Kuzusyzyn, CIAŁOŚWIAT, Galeria Piekary, Poznań, 2017
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
Pierwsze transfiguracje wykonane na komputerze w 1994 zainicjowały kolejną fazę serii „Kondycja“. Jak mówi Kuzyszyn: "To narzędzie dało mi możliwości, których ciemnia srebrowa niebyła w stanie. Zwielokrotnienie, które wcześniej wykonywałem za pomocą nasadki optycznej teraz w prosty sposób mogłem zrobić w programie. Eksperymenty z formą, jej multiplikacje pozwalały budować złożone struktury, zwane przeze mnie "mandalami“. Określane jednak często były jako „ornament“, co wydaje mi się formalistycznym uproszczeniem. Materiał fotograficzny – po obróbce komputerowej– naświetlałem na błonie reprograficznej i budowałem z ich udziałem obiekty". Seria pod tytułem „Kondycja“ składała się z kilkunastu prac. Pokazywana była w różnych wersjach, najczęściej na pod-świetlanych konstrukcjach przy ścianie, przykrytych białym płótnem oraz włókniną.
Biogram artysty
W latach 1985-90 studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki PWSSP w Łodzi. Dyplom obronił w Pracowni Wypukłodruku Prof. A. Bartczaka, Pracowni Technik Metalowych Prof. L. Rózgi i Pracowni Fotografii Prof. I. Pierzgalskiego uzyskał w 1990. Od 1994 roku pracuje jako asystent - od 2001 roku na stanowisku kierownika Pracowni Fotografii i Obrazu Wideo w Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Kwalifikację I stopnia otrzymał w 1998 roku, a kwalifikację II stopnia w roku 2002 na ASP w Poznaniu. W latach 2001-11 stworzył i kierował Pracownią Multimediów w łódzkiej ASP. W latach 2007-12 kierował Pracownią Kreacji Cyfrowej w krakowskiej ASP. Obecnie kieruje 5 Pracownią Fotografii w Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Od 2007 roku profesor ASP - od 2012 roku jako profesor zwyczajny. Zajmuje się fotografią, filmem wideo oraz hybrydami współczesnych mediów elektronicznych.

ID: 78695

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem