Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)

19 września 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
23

Bartek Otocki
(ur. 1978, Łódź)

Dzisiaj, 2012 r.

olej/płótno, 125 x 200 cm (w świetle oprawy)

sygnowany na blejtramie: 'OTOCKI'

Cena wylicytowana: 6 500
Estymacja: 7 000 - 10 000
Wystawiany
- Bartek Otocki, Otoplastykon, Muzeum Ziemi Lubuskiej,
Zielona Góra, 24.05-15.07.2013
- Bartek Otocki, Otoplastykon, Galeria Olimpus, Łódź, 2013
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
Przedstawiona praca była prezentowana m.in. na indywidualnej wystawie Bartka Otockiego zatytułowanej „OTOPLASTYKON”, a także wystawy, która odbyła się w ramach szczecińskiego biennale. Jak mówi artysta, Otoplastykon to maszyna stworzona po to, by projektować obrazy w dowolnie modyfikowalnej stylistyce. Koncept w fazie beta-testów, daleki od ukończenia. Przedziwny twór, żywiący się plikami JPG znalezionymi na dysku, fotografiami z Internetu, nie gardzi TIFF-ami i PSD. Funkcjonuje na bazie zjawisk optycznych – projekcje, zwierciadła, reflektory, odbicia. Elementem wyjściowym są obrazy wyświetlane z rzutnika lub kilku rzutników, a następnie deformowane za pomocą specjalnych kalek, polerowanych blach czy luster. Nie ma tam komputera jako jednostki przetwarzającej, choć finalna rejestracja dokonuje się za pomocą cyfrowego aparatu bądź kamery. W ciągu godziny urządzenie produkuje ok. 300obrazów, z czego około 5% jest interesujących. Kontrpropozycja wobec tradycyjnego modelu zaistnienia artysty w historii sztuki jako rezultatu wykonania 10-12 obrazów w nowatorskiej stylistyce. Ta maszyna wytwarza różne projekty w ilościach przemysłowych. Ironiczny komentarz do nadprodukcji cyfrowych obrazów. Nadprodukcja cyfrowa versus analogowa.
Biogram artysty
Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Autor m.in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?” i „Yang!”. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

ID: 72923

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem