Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)

19 września 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
4

Marcin Maciejowski
(ur. 1974, Babice k. Krakowa)

Wisła United, 2000 r.

olej/płótno, 46 x 47 cm

sygnowany i datowany na odwrociu: ‘M. MACIEJOWSKI | 00.’ oraz stempel wywozowy Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Krakowie

Cena wylicytowana: 32 000
Estymacja: 40 000 - 50 000
Wystawiany
- Marcin Maciejowski, Sport i Pielęgnacja, Galeria Zderzak, Kraków, 31.03-7.05.2000
- Lepiej mieć horyzont wąski…, Galeria Zderzak, Kraków, 1-26.04.2014
Literatura
- Marcin Maciejowski, Polska, katalog wystawy Sport i pielęgnacja, Kraków 2000, s. 3 (il.)
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
Marcin Maciejowski, jak nikt inny, wypracował unikatowy język prostej i klarownej komunikacji. Nieodłącznym elementem jego wypowiedzi są napisy zaczerpnięte z reklamy, plakatów oraz prasy. Malarstwo Maciejowskiego to realistyczna narracja, która odzwierciedla rzeczywistość oraz świat, w którym musi odnaleźć się współczesny człowiek. Prezentowana praca powstała w okresie, w którym artysta należał do znanej formacji artystycznej – Grupy Ładnie, którą w latach1996-2001 współtworzył w Krakowie m.in. z Wilhelmem Sasnalem oraz Rafałem Bujnowskim. Choć formacja została doceniona i doczekała się kilku wystaw, to w 2001 każdy z artystów zdecydował się pójść własną drogą. Maciejowski rozwinął wtedy styl lapidarnego malarstwa figuratywnego, które charakteryzował wyraźny kontur wypełniany płaskimi plamami koloru. Równocześnie jego obrazy niepozbawione są delikatnej szkicowości oraz widocznej swobody w prowadzeniu pędzla.
Biogram artysty
W 2003 roku artysta został uhonorowany Paszportem Polityki za "dowcip oraz nowatorskie wykorzystanie stylistyki mediów reklamy do opisu współczesnych obyczajów polskich". Obecnie to jeden z najważniejszych malarzy dotykających tematyki rodzimej transformacji. W swoich obrazach ironizuje z pozorowanego zwycięstwa neoliberalnej propagandy sukcesu, pogłębiających się nierówności społecznych i miałkości konsumpcjonizmu. W efekcie tworzy spójną koncepcję estetyczną, pełną wyszukanego cynizmu i zjadliwej ironii, nie pozbawioną poczucia humoru rodem z Latającego Cyrku Monty'ego Pytona. W 2010 roku odbyła się jego indywidualna wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie, którą zobaczyło aż 15 tysięcy osób.

ID: 72774

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem