Design. Sztuka Kobiet (wyniki)

8 października 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
15

Fotel lata 50. - 60. XX w.

Spółdzielnia "Kolor", Polska, Piaseczno, Teresa Kruszewska

sznur lniany, rurka metalowa malowana, 70 x 70 x 61 cm

projekt z roku 1958

Cena wylicytowana: 3 500
Estymacja: 4 000 - 6 000
Wystawiany
- Chcemy być nowocześni. Polski design 1955-1968, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2011 (inny egzemplarz)
- Teresa Kruszewska. Architekt Wnętrz. Twórczość, Salon Akademii, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, 2012 (inny egzemplarz)
- Spaghetti dla każdego albo aneks do Nowoczesności, Galeria Kordegarda, Warszawa 2016
- Galeria Wzornictwa Polskiego, Muzeum Narodowe w Warszawie, ekspozycja stała (inny egzemplarz)
Literatura
- por. Krystyna Łyczak-Surówka, Teresa Kruszewska. Meble dla dzieci [w:] red. Czesława Frejlich, Rzeczy niepospolite. Polscy projektanci XX w., Kraków 2013, s. 275 (il.)
- por. Chcemy być nowocześni. Polski design 1955-1968 z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie, red. Anna Demska, Anna Frąckiewicz, Anna Maga, Warszawa 2011, s. 65 (il.)
- por. Henryka Noskiewicz-Gałązka, Teresa Kruszewska. Architekt Wnętrz. Twórczość, Warszawa 2012, s. 28
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
więcej informacji
Biogram artysty
W roku 1945, po maturze, wstąpiła Miejskiej Szkoły Zdobniczej w Warszawie, przekształconej najpierw w PWSSP, a następnie połączonej z ASP. Dyplom obroniła w 1952 roku na Wydziale Architektury Wnętrz, w pracowni prof. Jana Kurzątkowskiego. Teresa Kruszewska zawsze podkreślała, że kluczową rolę w ukształtowaniu jej podstawy projektowej odegrał właśnie Jan Kurzatkowski. Projekty Teresy Kruszewskiej cechuje estetyka i funkcjonalność, konstrukcyjna prostota i elastyczność proponowanego rozwiązania. Projektowała zawsze w oparciu o zdefiniowane potrzeby i zasady ergonomii. Teresa Kruszewska należy do grona czołowych polskich projektantów drugiej połowy XX wieku. Wykształcona w tradycji polskiego rzemiosła, charakteryzującej się preferowaniem i znajomością materiałów naturalnych, główny nacisk w projektowaniu kładła na aspekt humanistyczny

ID: 77158

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem