Nowa Figuracja – Nowa Ekspresja (wyniki)

12 września 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
18

Paweł Kowalewski
(ur. 1958, Warszawa)

Kompozycja

tempera/papier, 28 x 40 cm (w świetle passe-partout)

Cena wylicytowana: 3 200
Estymacja: 2 400 - 3 500
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
W kompozycjach na papierze Pawła Kowalewskiego widoczna jest stylistyka, którą wypracował w latach osiemdziesiątych oraz kontynuował w kolejnych dekadach. Charakteryzują się nerwową linią oraz zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Skrótowo można by określić je mianem neoekspresjonistycznych. Małe w formacie prace na papierze wydają się dopełnieniem wielkoformatowego malarstwa artysty, które względem tych niewielkich prac odznaczały się często odważną tematyką, czy może raczej niekonwencjonalną redakcją tematów społecznych i politycznych. W stosunku do nich, kompozycje na papierze Kowalewskiego zdają się ćwiczeniami ręki i oka artysty, który podjął się zobrazowania tradycyjnego dla sztuki gatunku martwej natury.
Biogram artysty
Studiował na warszawskiej ASP, gdzie w 1983 otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni Malarstwa S. Gierowskiego. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa". W 1983 otrzymał dyplom (z wyróżnieniem) w pracowni malarstwa Stefana Gierowskiego w warszawskiej ASP. Od tego roku został najmłodszym członkiem "Gruppy". Do 1989 malował obrazy figuratywne, często o odniesieniach historycznych i patriotycznych. Na początku lat 90. powstały serie kolaży, w których artysta skupił się na estetyce codzienności, o znamiennych tytułach.: "Ćwiczenia z estetyki, w jakiej wzrastałem", "Znaki orientacyjne, które są konieczne, by uniknąć szaleństwa".

ID: 45850

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem