17, 18 i 19 czerwca zmiana godzin otwarcia galerii. ×

Sztuka Współczesna. Prace na papierze (wyniki)

25 kwietnia 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
20

Tomasz Ciecierski
(ur. 1945, Kraków)

Z serii "Przypomnienie - zapomnienie", 1988 r.

olej, akryl, kolaż, kredka, ołówek/tektura, 32 x 50,5 cm (w świetle passe-partout)

sygnowany, datowany i opisany śr.d.: 'z serii: 'PRZYPOMNIENIE - ZAPOMNIENIE' | Tomasz Ciecierski 1988'

sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Thomas Ciercierski | Z.T. | 1988'

Cena wylicytowana: 12 000
Estymacja: 14 000 - 19 000
Pochodzenie
- kolekcja prywatna, Holandia
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
„Ja po prostu chcę, żeby to ciągle było malowanie, żeby to było o malowaniu i procesie malowania, nakładania – i to wszystko. A ostatecznego celu naprawdę nie widzę. Nie widzę takiego punktu, do którego dojdę i potem już można umierać”. – TOMASZ CIECIERSKI Tomasz Ciecierski, już od początku swojej artystycznej kariery, poszukiwał własnej, unikalnej malarskiej formy. Już wczesne prace skomponował z niezależnych od siebie fragmentów oraz elementów, co pozbawiało jego dzieła klasycznej spójności. Przykładami wartymi przywołania są „Obrazy Alogiczne”, nad którymi artysta pracował w latach 1975-76. W obrębie cyklu powstawały płótna w ramach z wieloma przedstawieniami ukazującymi proces jego powstawania, a także nierzadko autokomentarz o samej pracy twórczej. Wartym podkreślenia jest fakt, iż równolegle z przytoczonymi poszukiwaniami artystycznymi Ciecierski wprowadzał na płótno malarskie techniki typowe dla rysunku, np. w ramach prac powstałych w cyklach „Mętne sprawy”, „Morze czerwone”, „Okruchy i kawałki” czy „Obrazorysunek”. Przedstawione dzieło, należące do cyklu „przypomnienie – zapomnienie”, obrazuje kolejny kierunek artystycznych poszukiwań Ciecierskiego – konstruowania prac z fragmentów papierów, osobnych kawałków płócien czy kartek, w których artysta składał większą całość. Metoda ta była podyktowana pasją artysty do zestawiania ze sobą różnorodnych pod względem formalnych części. Początkowo bogaty repertuar wątków oraz znaków uległ zredukowaniu, a artysta ograniczył się do wybranego zestawu niejako powtarzalnych motywów.
Biogram artysty
Ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych, uzyskał dyplom w 1971 roku w pracowni prof. Krystyny Łady-Studnickiej. W latach 1972-85 był wykładowcą macierzystej uczelni. W 1981 i 1983 przebywał jako stypendysta w Stedelijk museum w Amsterdamie, w latach 1985-86 wyjechał na pobyt studyjny do Atelierhaus. Lata 1990-91 spędził w Musée d’Art Contemporain w Nîmes. W 1999 roku otrzymał nagrodę im. Jana Cybisa za dorobek twórczy. Jego prace wystawiane były wielokrotnie w kraju i za granicą, brały udział w prestiżowych międzynarodowych pokazach sztuki: Festiwale Malarstwa w Cagnes-sur-Mer (1982, 1984), Biennale w Sao Paulo (1987, 1994) oraz Documenta w Kassel (1992). Jego prace znajdują się m.in. w kolekcjach Muzeum Narodowego (Łódź, Kraków, Poznań, Warszawa, Wrocław) i Stedelijk Museum (Amsterdam).Współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie, Wetering Galerie w Amsterdamie i Galerie Hansa Strelow w Düsseldorfie.

ID: 69204

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem