Samochody Klasyczne i Zabytkowe. Ardor Auctions (wyniki)

16 marca 2019, godz. 17:00
Powrót do katalogu
11

Mercedes -Benz 170 S-D 1953

Rzadka limuzyna z przedwojennym rodowodem; Egzemplarz po całkowitej renowacji; Propozycja bardzo atrakcyjna cenowo

Nr nadwozia: 3501069

silnik: 1.7l, R4; moc: 45 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne; stan prawny: niezarejestrowany

Cena wylicytowana: 100 000
Estymacja: 110 000 - 150 000
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
więcej informacji
Komentarz
Mercedes typoszeregu W136 był budowany już przed wojną. Pierwsze sztuki wyjechały z fabryki w roku 1936. Kluczem do sukcesu tego projektu była bardzo prosta i niezawodna konstrukcja. Znany również pod nazwą 170V stał się najchętniej kupowanym samochodem koncernu w okresie międzywojennym. Do 1942 wyprodukowano ponad 70 tysięcy egzemplarzy. Gama nadwoziowa obejmowała limuzynę o dwóch lub czterech drzwiach, analogicznie dwa warianty limuzyny z otwieranym dachem oraz dwie osobne odmiany kabrioleta, oznaczone jako A i B, a także pojazdy w specjalnej zabudowie użytkowej jak karetki, furgony czy spełniające inne funkcje. "V" w nazwie miało go odróżniać od modelu 170 H, mniejszego brata z tym samym silnikiem, ale umieszczonym z tyłu. Ta czterocylindrowa jednostka zastąpiła sześciocylindrową o tej samej pojemności. Generując moc na poziomie czterdziestu koni mechanicznych, silnik zużywał około 11 litrów paliwa i rozpędzał auto do 108 km/h. Przerwa w montażu Mercedesa trwała kilka lat i zakończyła się w 1946 roku, pomagając przemysłowi motoryzacyjnemu dźwignąć się z wojennych zniszczeń. Ograniczono jednak wybór karoserii, w sprzedaży cywilnej występowała jedynie czterodrzwiowa limuzyna. Od 1949 pod maską znajdowały się również silniki diesla, co było novum jak na tamte czasy. Mercedes 170 S-D był pierwszym powojennym i trzecim w historii samochodem osobowym z jednostką wysokoprężną. Po wielu modernizacjach ostatecznie zaprzestano wytwarzania auta w 1955 roku, podwajając przedwojenny wynik. Około jedna czwarta całkowitego wolumenu produkcji to wersje z dieslem. Egzemplarz, który pojawi się na marcowej licytacji, trafił do Polski w roku 2001. Pierwotnie był wyposażony w silnik wysokoprężny, jednak obecnie napędza go jednostka benzynowa. Samochód został w pełni odrestaurowany, wiele uwagi poświęcono odbudowie mechanicznej. Silnik, skrzynia biegów oraz dyferencjał zostały rozebrane i zregenerowane. a zawieszenie oraz układ wydechowy odpowiednio zrekonstruowane. Na karoserię położono lakier metaliczny, który nie występował w latach 50., jednak interesująco prezentuje się na zabytkowej sylwetce auta. Wnętrze odtworzono na wzór oryginału. Samochód od czasu renowacji był bardzo sporadycznie użytkowany i przechowywany w suchym i ogrzewanym garażu, stąd jego stan nie wymaga poprawek. We wnętrzu brakuje kilku mniej znaczących elementów oraz jednej wycieraczki, natomiast sprawne są wysuwane kierunkowskazy charakterystyczne dla pojazdów z tamtej epoki. Mercedes 170 S, mimo że dość licznie reprezentowany w okresie powojennym, dziś jest rzadkością na zlotach nie tylko klasycznych Mercedesów. Jazda 170-tką to prawdziwa podróż w czasie, mało kto przejdzie obok tego auta obojętnie.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem