Samochody Klasyczne i Zabytkowe. Ardor Auctions (wyniki)

16 marca 2019, godz. 17:00
Powrót do katalogu
8

BMW 325i 1987

Najmocniejsza wersja silnikowa; Manualna skrzynia biegów; Auto po serwisie i odświeżeniu w Polsce

Nr nadwozia: WBABB1308H1930090

silnik: 2.5l, R6; moc: 170 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne; stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Cena wylicytowana: 48 000
Estymacja: 50 000 - 60 000
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
więcej informacji
Komentarz
BMW typoszeregu E30 to najbardziej kultowa generacja "trójki z Monachium". Swoje korzenie ma w rodzinie udanych aut Neue Klasse, które zdefiniowały DNA bawarskiej marki na wiele kolejnych lat, szczególnie zaś w linii zgrabnych, usportowionych sedanów serii 02, oznaczonych kodem fabrycznym E10. Pomiędzy była jeszcze seria E21, która wprowadziła do gamy jednostki sześciocylindrowe, lecz oferowała tylko jeden dwudrzwiowy wariant karoserii. E30 przejęła od poprzedników to co najlepsze i jednocześnie rozwinęła swój segment w bardziej utylitarnym i uniwersalnym duchu. Bogata paleta silników obejmowała motory benzynowe i wysokoprężne o pojemnościach od 1.6 litra do 2.7 litra (wyjątkiem jest ultrarzadkie północnoafrykańskie 333i), w układzie R4 i R6. Montowano je w kilku zróżnicowanych nadwoziach, klasycznym sedanie z dwoma lub czterema drzwiami, pełnym kabriolecie lub wersji Baur, a także kombi zwanym w firmowej nomenklaturze "Touring". Najważniejszą charakterystyką BMW było świetne prowadzenie, dając kierowcy poczucie lekkości i kontroli dzięki odpowiedniemu wyważeniu konstrukcji oraz zestrojeniu zawieszenia. Bardzo dobra ergonomia oraz jakość funkcjonowania przyrządów dają wręcz haptyczną przyjemność z kontaktu z autem. Legendę modelu zbudowała również wyczynowa odmiana M3, która po dziś dzień pozostaje najbardziej utytułowanym pojazdem sportowym koncernu. E30 weszło na rynek na początku lat 80. w dobie gospodarczej prosperity, stając się jednym z ulubionych samochodów tak zwanych "yuppies" i niekwestionowaną ikoną stylu dekady. BMW 325i w kolorze Alpinweiss zostało zaimportowane ze słonecznej Kalifornii, co przekłada się na znakomity stan podwozia oraz blacharki. 140 tysięcy mil przebiegu jest potwierdzone Carfaxem. Auto miało prawdopodobnie dwóch właścicieli i przez pewien czas stało nieużywane. Po przyjeździe do Polski przeszło pełny przegląd mechaniczny, obejmujący między innymi wymianę rozrządu. Fotele oraz kanapę obszyto na nowo skórą dobraną pod kolor oryginalnej tapicerki. Nowe jest również poszycie dachu. Samochód był już malowany w przeszłości, w chwili obecnej powłoka lakiernicza prezentuje się całkiem dobrze. BMW jest bogato wyposażone, składa się na to wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, tempomat, komputer pokładowy, klimatyzacja oraz ABS. Co ciekawe dla amerykańskiej specyfikacji, mamy tu do czynienia z przekładnia reczną oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, zwanym potocznie "szperą". Takie zestawienie jest uznawane za najlepsze w kontekście szczególnie sześciocylindrowych E30. Pomimo okresu produkcji rozciągającego się na kilkanaście lat, coraz trudniej o należycie utrzymane egzemplarze w interesującej konfiguracji z mocnymi silnikami, gdyż często te auta były przerabiane do amatorskich wyścigów czy ulegały zniszczeniu w wypadkach. Biały kabriolet mocno przykuwa wzrok i przywodzi na myśl klimatyczną filmową atmosferę lat 80. na zachodnim wybrzeżu USA.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem