Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)

14 marca 2019, godz. 19:00
Powrót do katalogu
7

Radek Szlaga
(ur. 1979, Gliwice)

Koszulki, 2012 r.

olej/płótno, 155 x 145 cm

Cena wylicytowana: 28 000
Estymacja: 28 000 - 40 000
Wystawiany
- Radek Szlaga, FREEDOM CLUB, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2012
Literatura
- Radek Szlaga, wyd. LETO / Puritan, Warszawa, 2014, s. 135 (il.)
- Radek Szlaga, Freedom Club, katalog wystawy indywidualnej, Warszawa 2012, s. nlb.
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
Fascynacja oraz bazowanie w swojej sztuce przede wszystkim na własnych doświadczeniach zaowocowało realizacją obrazów poświęconych miejscom, z którymi był związany uczuciowo. Do takich miejsc należą m.in. Gliwice i Szlagówka, gdzie dorastał. W jego twórczości często pojawiają się zwykli ludzie i problemy, z jakimi muszą się mierzyć, czego przykładem mogą być prace poświęcone emigracji ekonomicznej do USA i różnicom kulturowym pomiędzy nimi a Polską, a także ułudą pogoni za amerykańskim snem. Tak jak wszyscy członkowie grupy Penerstwo, Szlaga odżegnuje się od idei tworzenia sztuki zaangażowanej, publicystycznej. Pomimo to nie można nie zauważyć komentatorskiej wymowy jego prac. Posługuje się lapidarnym językiem wskazującym na czerpanie inspiracji ze świata komiksu i graffiti. Jednocześnie nie pozostawia jasnego klucza interpretacyjnego, dzięki czemu odbiorcy mogą przefiltrować jego prace przez pryzmat własnych doświadczeń. Jeśli chodzi o proces twórczy, artysta przy malowaniu posiłkuje się zarówno fotografiami, jak i obrazem ekranu telewizora.
Biogram artysty
Radek Szlaga jest Absolwentem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Kluczem do zrozumienia prac Szlagi jest badanie tożsamości i granicy między rzeczywistością a symulacją. Jego praktyka opiera się zarówno na badaniach historycznych, jak i na introspekcyjnym wydobywaniu własnych wspomnień i marzeń. Szlaga opisuje swoje malarskie podejście jako sposób myślenia, który implikuje nieustanne rewizje i „odrywanie” kolejnych warstw tradycji i historii poprzez selektywny recykling znalezionych i archiwalnych obrazów. Często polega to na dosłownym „kopiuj/wklej” i przenoszeniu fragmentów z jednego płótna na drugie. Jego prace prezentowane były m.in. w KUMU w Tallinie, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Zachęcie – Narodowej Galeria Sztuki w Warszawie, Muzeum Narodowym w Poznaniu, National Art Museum of China w Pekinie, Performa 13 w Nowym Jorku, Galerii Foksal w Warszawie, NEST w Hadze.

ID: 66120

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem