Sztuka Współczesna: Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)

27 listopada 2018, godz. 19:00
Powrót do katalogu
4

Radek Szlaga
(ur. 1979, Gliwice)

Wkurw, 2010 r.

olej/płótno, 80 x 90 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ‘RDK | Szlaga | 2010 | (nieczytelnie)’

Cena wylicytowana: 22 000
Estymacja: 25 000 - 35 000
Wystawiany
- Radek Szlaga. Freedom Club, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 7.09-18.11.2012
Literatura
- Radek Szlaga, Freedom Club, katalog wystawy indywidualnej, Warszawa 2012, s. nlb.
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
Prezentowana praca jest jednym z obiektów eksponowanych przez Radka Szlagę na wystawie „Freedom Club” – odnoszącej się do działalności Theodora Kaczynskiego, geniusza matematycznego, który postanowił walczyć z nowoczesną cywilizacją i rozwojem techniki. Od 1975 roku przez prawie 18 lat wysyłał bomby naukowcom i przedstawicielom wielkich korporacji. W wyniku jego działalności zginęły trzy osoby a 29 zostało rannych. Kaczynski sygnował paczki inicjałami „FC” – skrót od ”Freedom Club”. Śledztwo w tej sprawie było jedną z najdłuższych i najkosztowniejszych operacji FBI. Radek Szlaga ukazał na indywidualnej wystawie swoje poszukiwania odpowiedzi, czym było lub mogło być Freedom Club. Odkrywał prezentowane idee i szereg wizerunków, które stały się centralnym punktem opinii Teodora Kaczynskiego. Do tych idei należały sprzeciw wobec hierarchii społecznej, cywilizacji, wrogość wobec rozwijania się technologii we wszystkich dziedzinach życia, a także niejasne wyobrażenie o wolności.
Biogram artysty
Radek Szlaga jest Absolwentem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Kluczem do zrozumienia prac Szlagi jest badanie tożsamości i granicy między rzeczywistością a symulacją. Jego praktyka opiera się zarówno na badaniach historycznych, jak i na introspekcyjnym wydobywaniu własnych wspomnień i marzeń. Szlaga opisuje swoje malarskie podejście jako sposób myślenia, który implikuje nieustanne rewizje i „odrywanie” kolejnych warstw tradycji i historii poprzez selektywny recykling znalezionych i archiwalnych obrazów. Często polega to na dosłownym „kopiuj/wklej” i przenoszeniu fragmentów z jednego płótna na drugie. Jego prace prezentowane były m.in. w KUMU w Tallinie, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Zachęcie – Narodowej Galeria Sztuki w Warszawie, Muzeum Narodowym w Poznaniu, National Art Museum of China w Pekinie, Performa 13 w Nowym Jorku, Galerii Foksal w Warszawie, NEST w Hadze.

ID: 63183

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem