Samochody klasyczne i zabytkowe. Ardor Auctions (wyniki)

16 czerwca 2018, godz. 17:00
Powrót do katalogu
2

Citroen DS. 1973

Przełomowa francuska limuzyna; Samochód z odnowionym lakierem oraz wnętrzem; Model rzadko spotykany na polskim rynku

Nr nadwozia: 06F09793

Silnik: 2.0l R4; Moc: 98 koni mechanicznych; Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie; Stan prawny: zarejestrowany w Polsce; Dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu

Cena wylicytowana: 48 000 *
Estymacja: 70 000 - 90 000
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
więcej informacji
Komentarz
Citroën DS to jedna z najciekawszych powojennych europejskich limuzyn. Prace nad następcą Citroëna Traction Avanta rozpoczęły się jeszcze w 1938 roku, ale przerwała je II wojna światowa. Do projektu powrócono pod koniec lat 40. Nadzorował go André Lefèbvre, znany kierowca wyścigowy i inżynier, a za ekstrawagancki kształt karoserii odpowiadał nadworny stylista marki, Flaminio Bertoni, odpowiedzialny również za modele 2CV oraz Ami 6. Premiera DS-a miała miejsce w 1955, dach kokpitu oraz inne elementy zostały wykonane z tworzyw sztucznych. Samochód był również rewolucyjny pod względem technicznym, dzięki hydraulicznym układom hamulcowym, sterowania sprzęgła oraz wspomagania kierownicy. Hydropneumatyczne zawieszenie pozwalało na regulację prześwitu w zakresie 16 do 28 cm i zapewniało wysoki poziom komfortu. Poza tym auto posiadało hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, a dzięki aerodynamicznej bryle było szybsze od konkurentów. DS przeszedł dwa liftingi, w roku 1962 oraz 1967. Łącznie przez 20 lat stworzono niemal półtora miliona sztuk.
Przedstawiany w katalogu Citroën pochodzi z ostatniej fazy produkcji, a dokładniej z roku 1973. Jest to wersja DS 20 i została sprowadzona do Polski z Holandii. Poprzedni właściciel regularnie użytkował auto, wybierając się nim również w dłuższe przejażdżki, jednak nie zdecydował się na remont auta, ograniczając się jedynie do napraw eksploatacyjnych. Obecny posiadacz nabył DS-a w 2014 roku i postanowił odrestaurować go z zewnątrz i w środku. Po odbudowie blacharskiej nadwozie pomalowano dwoma kolorami pochodzącymi z bardziej współczesnej palety Citroëna. Dzięki temu samochód prezentuje się bardzo ciekawie. W kabinie uszyto nową tapicerkę oraz dobrano dywany na wzór oryginału. Silnik oraz zawieszenie pozostały oryginalne i nie wymagały większych napraw. Serwisowi i regulacji poddano ostatnio gaźnik. Nowa jest za to część galanterii auta, między innymi przednie oraz tylne lampy, a także lusterka oraz klamki czy znaczek, jednak fabryczne elementy właściciel przekazuje wraz z autem. Chromy zostały jedynie odświeżone. Wymieniono również uszczelki wokół dachu. Do dokończenia pozostały progi, które po odbudowie należy przykryć specjalną gumą oraz parę innych drobnych kwestii, niewykonanych z powodu braku czasu, właściciel udostępni jednak wszystkie posiadane części i podzieli się wiedzą na temat samochodu.
Citroën DS zwany był przez Francuzów "déesse", co oznacza "bogini", bowiem samochód w tym języku ma rodzaj żeński. Francuska bogini nie jest częstym widokiem na naszych drogach, oferta Ardor Auctions to niebywała szansa na nabycie tego awangardowego klasyka w bardzo dobrej cenie.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem