Fotografia Kolekcjonerska: Klasyka i Awangarda Artystyczna (wyniki)

19 kwietnia 2018, godz. 19:00
Powrót do katalogu
130

Andrzej Różycki
(ur. 1942)

Zatruta studnia, 1967

odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 23 x 14,5 cm

na odwrociu pieczęć z archiwum Jerzego Lewczyńskiego i opis Czarno-biała odbitka autorska oryginalnego fotokolażu "Zatruta studnia" powstałego w 1967 roku. Kopia została przygotowana specjalnie do publikacji w "Antologii fotografii polskiej" Jerzego Lewczyńskiego. Odbicie lusterkowe oryginału. Oryginał znajduje się w zbiorach Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.

Cena wylicytowana: 2 600
Estymacja: 6 000 - 9 000
Literatura
- Halina Krüger, Fotografia eksperymentalna?, „Fotografia” 1968, nr 5, s. 101
'- Jerzy Lewczyński, Antologia Fotografii Polskiej, LUCRUM s.c., Bielsko-Biała 1999
- The History of European Photography of the 20th Century (vol 2), FOTOFO 2014, s. 559
'- Lech Lechowicz, Grupa ZERO-61 [1961-1969], Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2016, s. 127
'- Józef Robakowski / Andrzej Różycki, OD ZERA... / FROM ZERO..., Wydawnictwo Wypierdalaj, Łódź 2016
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
więcej informacji
Komentarz
„Kolażowa „Zatruta studnia” (1967) Różyckiego jest równie intrygująca i symboliczna jak obrazy Jacka Malczewskiego z roku 1906 o tym samym tytule. Na opustoszałym polu widzimy dziewczynkę stojącą przy kołowrocie studni, na której wyryto napis „Woda nie do picia”. To zdjęcie-tło uzupełnione zostało wyciętymi z kolorowych pism figurkami modelek reklamujących efektowne stroje. Realność fotograficznego przedstawienia wcale nie łagodzi poczucia niepokoju i wyobcowania, podobnie jak akademicka solidność malunku w obrazie Malczewskiego nie tłumi niepokojącego napięcia towarzyszącego jego oglądaniu”.
[Lech Lechowicz, Grupa ZERO-61 [1961-1969], Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź, 2016]

ID: 57674

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem