Aukcja Dzieł Sztuki z Kolekcji Fundacji Signum (wyniki)

1 grudnia 2011, godz. 19:00
Powrót do katalogu
3

Jankiel Adler
(1895 Tuszyn k. Łodzi - 1949 Aldbourne k. Londynu)

Martwa natura z homarami, ok. 1930 r.

olej/sklejka, 63,5 x 83,5 cm

sygnowany l. d.: 'adler'

 

POCHODZENIE:

aukcja Dom Aukcyjny Agar-art

LITERATURA:

katalog aukcji domu aukcyjnego Agar-art z dnia 18.03.2007, poz. 103 (repr.)

 

Artystyczną naukę rozpoczął w Polsce, kontynuował ją w Jugosławii - w warsztacie grawerskim. Około 1918 roku zakończył studia w Barmen koło Düsseldorfu u Gustawa Wiethüchtera. Po powrocie do Polski, w okresie 1918 - 20 współpracował z grupą żydowskich malarzy i poetów Jung Idisz w Łodzi. Od 1924 roku mieszkał poza krajem - w Paryżu, Düsseldorfie, Berlinie, w latach 1929 - 30 na Majorce i w Hiszpanii, w latach 30-tych ponownie w Paryżu, później w Londynie. Wystawiał w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Londynie, Nowym Yorku i Edynburgu. Początkowo tworzył obrazy o tematach zaczerpniętych z folkloru żydowskiego, później na jego twórczość miały wpływ dokonania Paula Klee, którego poznał w 1933 r. oraz P. Picassa. Malował martwe natury, portrety i kompozycje figuralne, był również krytykiem sztuki.

 

ESTYMACJA: 100 000 - 150 000 zł

Cena wylicytowana: 68 000
więcej informacji
Biogram artysty
Artystyczną edukację rozpoczął w Polsce, kontynuował ją w Jugosławii w warsztacie grawerskim. Około 1918 roku zakończył studia w Barmen koło Düsseldorfu u Gustawa Wiethüchtera. Po powrocie do Polski, w okresie 1918-20 współpracował z grupą żydowskich malarzy i poetów "Jung Jidysz" w Łodzi. Od 1924 roku mieszkał poza krajem - w Paryżu, Düsseldorfie, Berlinie, w latach 1929-30 na Majorce i w Hiszpanii, w latach 30. ponownie w Paryżu, a następnie w Londynie. Wystawiał w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Londynie, Nowym Yorku i Edynburgu. Początkowo tworzył obrazy o tematach zaczerpniętych z folkloru żydowskiego, później na jego twórczość miały wpływ dokonania Paula Klee, którego poznał w 1933 oraz Pabla Picassa. Malował martwe natury, portrety i kompozycje figuralne. Był również krytykiem sztuki.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Tak, rozumiem