18 marca 2020

Q&A DESA Unicum

 

Drodzy Państwo,

aktualna sytuacja stawia przed nami nietypowe wyzwania i sprawia, że także rynek sztuki musi zmodyfikować formy działania. Ochrona Państwa – naszych Klientów oraz naszego zespołu była i jest dla nas priorytetem. Zarówno w kwestii zdrowia, jak i ekonomicznej.

Nie sposób tutaj nie wspomnieć, że to właśnie dzięki wspólnemu działaniu zeszły rok przyniósł największe sukcesy w historii rynku sztuki w Polsce oraz naszego domu aukcyjnego, m.in. rekordy na pracach Magdaleny Abakanowicz i Antonio Canovy oraz ogólnego obrotu, który w przypadku DESA Unicum przekroczył 150 mln złotych.

Efekty zostały wypracowane dzięki długofalowej strategii, zaangażowaniu kolekcjonerów oraz pasjonatów sztuki. Aktualny czas sprawia, że decyzje należy podejmować szybko, lecz z rozmysłem.

Dlatego podjęliśmy decyzję, że część naszych aukcji będzie się odbywać fizycznie w siedzibie DESA Unicum, lecz bez udziału publiczności – będzie można je jak wcześniej śledzić live w mediach społecznościowych i aplikacji mobilnej oraz licytować na nich telefonicznie, za pomocą zleceń stałychza pośrednictwem internetu, bądź naszej aplikacji mobilnej; część prac pojawi się jedynie na aukcjach online; niektóre z aukcji odbędą się w późniejszym terminie.

 

Kierując się dbałością o Państwa bezpieczeństwo nasza galeria w najbliższym czasie (mamy nadzieję, że jak najkrócej) nie będzie otwarta publicznie, lecz jedynie w formacie private view – po wcześniejszym umówieniu bezpośrednio z jednym z naszych ekspertów.
Jednocześnie standardy związane z higieną sanitarną podnieśliśmy do najwyższego możliwego poziomu. Prace, które zostaną wylicytowane – zgodnie z indywidualnym życzeniem – zostaną dostarczone do Państwa, bezpłatnie zabezpieczone w naszym magazynie lub mogą być odebrane osobiście po kontakcie z działem obsługi klienta pod numerem: 22 163 66 00.

O dalszych aukcjach i ewentualnych zmianach będziemy Państwa informowali na bieżąco. Zachęcamy także do udziału w aktualnych aukcjach online

Dziękujemy za Państwa zrozumienie oraz zaufanie i – mamy nadzieję – do zobaczenia wkrótce,

Juliusz Windorbski, Prezes Zarządu DESA Unicum 

 

W związku z aktualną sytuacją przygotowaliśmy dla Państwa zbiór odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące najbliższych aukcji, sprzedaży oraz wyceny obiektów.

 

Zapraszamy do udziału w aukcjach online
Zobacz więcej

 

najbliższa aukcja

1) Czy drukujemy kolejne katalogi aukcyjne?

Z uwagi na brak możliwości dostarczenia drukowanych katalogów pocztą, wszystkie katalogi dostępne są w formie PDF na naszej stronie internetowej. W tym czasie rozszerzyliśmy promocję wersji internetowej katalogu. Wszystkie nasze aukcje są dostępne na polskich i zagranicznych portalach publikujących ofertę aukcyjną

2) Czy mogę zobaczyć wystawę?

Kierując się dbałością o Państwa bezpieczeństwo, podjęliśmy decyzję, że nasza galeria w najbliższym czasie (mamy nadzieję, że jak najkrócej) nie będzie otwarta publicznie, lecz jedynie w formacie private view – po wcześniejszym umówieniu bezpośrednio z jednym z naszych ekspertów (tel.: 22 163 67 00 oraz 692 138 853). W naszych katalogach PDF, które są dostępne na www.desa.pl, zamieszczamy zdjęcia prac w wysokiej rozdzielczości, zachęcamy również do obejrzenia wystawy 3D online: https://my.matterport.com/show/?m=32WnDcY41R4

3) Jak mogę wziąć udział w aukcji?

Licytować można na aukcjach telefonicznie, za pomocą zleceń stałychza pośrednictwem internetu, bądź naszej aplikacji mobilnej: bid.desa.pl, zachęcamy Państwa do kontaktu z naszymi doradcami pod numerem telefonu: 22 163 67 00, wszelkie pytania dotyczące udziału w aukcji mogą Państwo kierować na adres mailowy: zlecenia@desa.pl

4) Jak zalogować się na aplikację mobilną?

Należy pobrać aplikację DESA Unicum ze sklepu Google Play/App Store lub wejść na stronę www.bid.desa.pl

Aplikacja umożliwia wygodne i bezpieczne założenie konta pozwalającego brać udział w aukcjach z dowolnego miejsca i dowolnego urządzenia. Pracownicy DESA Unicum zweryfikują Państwa dane i potwierdzą udział w wybranych aukcjach. Zachęcamy do obejrzenia instrukcji video "Jak licytować on-line" DESA Unicum: https://www.youtube.com/watch?v=S8QAcO5rdEk

5) Jak mogę odebrać obraz, który wylicytuję/kupię albo niesprzedany obraz?

Zakupiony bądź wstawiony obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta. Ze względów bezpieczeństwa zachęcamy do odbioru w późniejszym terminie, jeśli nie jest to koniecznie teraz. Wszystkie powierzone nam obiekty są ubezpieczone. Nie obciążymy Państwa żadnymi dodatkowymi kosztami za ich przechowywanie.

 

KOLEJNE AUKCJE

1) Czy zaplanowane aukcję będą się odbywały?

Zaplanowane aukcje zamierzamy przeprowadzić w terminie. O wszelkich ewentualnych zmianach dotyczących terminu i formy aukcji będziemy informować Państwa na bieżąco. Wszystkie terminy będziemy na bieżąco aktualizować na www.desa.pl

Nasze najbliższe aukcje prowadzone będą bez udziału publiczności do odwołania.

2) Czy mogę wstawiać obiekty na kolejne aukcje?

Z uwagi na aktualną sytuację nasi eksperci są dostępni on-line. Pracujemy zdalnie, można się z nami skontaktować w godzinach 11-19 (poniedziałek-piątek) pod numerami komórkowymi dostępnymi na naszej stronie: www.desa.pl/pl/o-nas/zespol/

Zachęcamy do zgłaszania obiektów do sprzedaży na planowane aukcje na adres: wyceny@desa.pl . Państwa wiadomość zostanie skierowana do odpowiedniego specjalisty, który skontaktuje się w najszybszym możliwym czasie. Jeżeli będziemy zainteresowani obiektem, umówimy transport bądź spotkanie z ekspertem. Numery telefonów do specjalistów znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: https://desa.pl/pl/o-nas/zespol/

 

Q&A pytania ogólne

1) Czy Dom Aukcyjny pracuje normalnie?

Kierując się dbałością o Państwa bezpieczeństwo, podjęliśmy decyzję, że nasza galeria w najbliższym czasie nie będzie otwarta publicznie, lecz jedynie w formacie private view – po wcześniejszym umówieniu bezpośrednio z jednym z naszych ekspertów.

Część naszego zespołu została oddelegowana do pracy zdalnej. Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami dzwoniąc pod telefony komórkowe: https://desa.pl/pl/o-nas/zespol/ lub kontaktując się mailem. Jesteśmy do Państwa dyspozycji w godzinach 11-19.

Istnieje możliwość umówienia spotkania w naszej siedzibie z pracownikiem dyżurującym na miejscu.

2) Czy można wejść, aby obejrzeć wystawę?

Nasi doradcy oraz cały zespół pozostają do Państwa dyspozycji, aby zapewnić Państwu jak najwyższą jakość usług. Jeśli są Państwo zainteresowani obejrzeniem wystawy przedaukcyjnej, zachęcamy do wcześniejszego umówienia się z Doradcą Klienta, dzwoniąc pod numer telefonu: 514 446 892, 664 981 449, 692 138 853.

Zachęcamy do obejrzenia wystawy 3D na naszej stronie desa.pl

3) Czy aukcja 19.03 się odbędzie?

Aukcja odbędzie się planowo w czwartek, a jej przebieg będą Państwo mogli śledzić w mediach społecznościowych, mogą w niej Państwo wziąć udział w każdej formie (telefonicznie, online, aplikacja, zlecenie stałe) poza licytacją z sali. Zlecenia są przyjmowane pod numerami telefonów: 22 163 67 00 oraz 692 138 853, a także pod mailem zlecenia@desa.pl. 

4) Czy mogę odebrać obraz, który wylicytowałem?

Wylicytowany obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta (tel.: 22 163 66 00).

5) Czy mogę odebrać niesprzedany obiekt?

Niesprzedany obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta (tel.: 22 163 66 00). Ze względów bezpieczeństwa zachęcamy do odbioru w późniejszym terminie, jeśli nie jest to koniecznie teraz. Wszystkie powierzone nam obiekty są ubezpieczone. Nie obciążymy Państwa żadnymi dodatkowymi kosztami za ich przechowywanie.

6) Od kiedy mogę zobaczyć kolejną wystawę?

Terminy bieżących wystaw mogą Państwo śledzić na naszej stronie w zakładce interesującej Państwa ekspozycji. Wstęp na wystawę możliwy jest po uprzednim umówieniu. Część wystaw można oglądać na naszej stronie w formie 3D, kolejne publikowane będą niebawem.

7) Gdzie można obejrzeć wystawę 3D?

Aktualne wystawy 3D można oglądać na naszej stronie www:

Sztuka Dawna: https://my.matterport.com/show/?m=jcfvsfJfGpg

Kolejne wystawy na bieżąco będą dodawane do aukcji.

8) Czy mogę wycenić obiekty, które planuje sprzedać?

Zachęcamy do zgłaszania obiektów do sprzedaży na planowane aukcje na adres: wyceny@desa.pl . Państwa wiadomość zostanie skierowana do odpowiedniego specjalisty, który odpowie na zapytanie w najszybszym możliwym czasie. Jeżeli będziemy zainteresowani obiektem, umówimy transport bądź spotkanie z ekspertem.

9) Czy terminy aukcji ulegną zmianie?

Zaplanowane aukcje zamierzamy przeprowadzić w terminie. O wszelkich ewentualnych zmianach dotyczących terminu i formy aukcji będziemy informować Państwa na bieżąco. Wszystkie terminy będziemy na bieżąco aktualizować na www.desa.pl

10) Jaką profilaktykę stosujemy do walki z wirusem?

Do Galerii wpuszczamy pojedynczo po wcześniejszym umówieniu ze Specjalistą. Część naszego zespołu pracuje zdalnie. W naszej siedzibie dezynfekujemy kluczowe miejsca na bieżąco.