18 marca 2020

Q&A DESA Unicum

 

Drodzy Państwo,

aktualna sytuacja stawia przed nami nietypowe wyzwania i sprawia, że także rynek sztuki musi zmodyfikować formy działania. Ochrona Państwa – naszych Klientów oraz naszego zespołu była i jest dla nas priorytetem. Zarówno w kwestii zdrowia, jak i ekonomicznej.

Nie sposób tutaj nie wspomnieć, że to właśnie dzięki wspólnemu działaniu zeszły rok przyniósł największe sukcesy w historii rynku sztuki w Polsce oraz naszego domu aukcyjnego, m.in. rekordy na pracach Magdaleny Abakanowicz i Antonio Canovy oraz ogólnego obrotu, który w przypadku DESA Unicum przekroczył 150 mln złotych.

Efekty zostały wypracowane dzięki długofalowej strategii, zaangażowaniu kolekcjonerów oraz pasjonatów sztuki. Aktualny czas sprawia, że decyzje należy podejmować szybko, lecz z rozmysłem.

Dlatego podjęliśmy decyzję, że część naszych aukcji będzie się odbywać fizycznie w siedzibie DESA Unicum, lecz bez udziału publiczności – będzie można je jak wcześniej śledzić live w mediach społecznościowych i aplikacji mobilnej oraz licytować na nich telefonicznie, za pomocą zleceń stałychza pośrednictwem internetu, bądź naszej aplikacji mobilnej; część prac pojawi się jedynie na aukcjach online; niektóre z aukcji odbędą się w późniejszym terminie.

 

Kierując się dbałością o Państwa bezpieczeństwo nasza galeria w najbliższym czasie będzie otwarta na specjalnych zasadach: w naszej siedzibie będzie mogło jednocześnie przebywać do piętnastu Klientów. Możliwe będzie oglądanie prac, spotkanie z doradcą klienta, a także korzystanie z biura przyjęć obiektów i punktu wydań. Zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe, restrykcyjne zasady bezpieczeństwa, tj. odstęp wynoszący 2 metry, nakaz dotyczący zasłaniania ust i twarzy oraz konieczność noszenia rękawiczek. Dla odwiedzających dostępny będzie również płyn antybakteryjny, z którego będzie można skorzystać zarówno przed jak i po opuszczeniu budynku
Prace, które zostaną wylicytowane – zgodnie z indywidualnym życzeniem – zostaną dostarczone do Państwa, bezpłatnie zabezpieczone w naszym magazynie lub mogą być odebrane osobiście po kontakcie z działem obsługi klienta pod numerem: 22 163 66 00.

O dalszych aukcjach i ewentualnych zmianach będziemy Państwa informowali na bieżąco. Zachęcamy także do udziału w aktualnych aukcjach online

Dziękujemy za Państwa zrozumienie oraz zaufanie i do zobaczenia wkrótce,

Juliusz Windorbski, Prezes Zarządu DESA Unicum 

 

W związku z aktualną sytuacją przygotowaliśmy dla Państwa zbiór odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące najbliższych aukcji, sprzedaży oraz wyceny obiektów.

 

Zapraszamy do udziału w aukcjach online
Zobacz więcej

 

najbliższa aukcja

1) Czy drukujemy kolejne katalogi aukcyjne?

Z uwagi na brak możliwości dostarczenia drukowanych katalogów pocztą, wszystkie katalogi dostępne są w formie PDF na naszej stronie internetowej. W tym czasie rozszerzyliśmy promocję wersji internetowej katalogu. Wszystkie nasze aukcje są dostępne na polskich i zagranicznych portalach publikujących ofertę aukcyjną

2) Czy mogę zobaczyć wystawę?

W naszej siedzibie może jednocześnie przebywać do piętnastu Klientów. Możliwe jest oglądanie prac, spotkanie z doradcą klienta, a także korzystanie z biura przyjęć obiektów i punktu wydań. Zachowane zostają wszystkie dotychczasowe, restrykcyjne zasady bezpieczeństwa, tj. odstęp wynoszący 2 metry, nakaz dotyczący zasłaniania ust i twarzy oraz konieczność noszenia rękawiczek. Dla odwiedzających dostępny jest również płyn antybakteryjny, z którego będzie można skorzystać zarówno przed jak i po opuszczeniu budynku W naszych katalogach PDF, które są dostępne na www.desa.pl, zamieszczamy zdjęcia prac w wysokiej rozdzielczości, zachęcamy również do obejrzenia wystaw 3D online.

3) Jak mogę wziąć udział w aukcji?

Licytować można na aukcjach telefonicznie, za pomocą zleceń stałychza pośrednictwem internetu, bądź naszej aplikacji mobilnej: bid.desa.pl, zachęcamy Państwa do kontaktu z naszymi doradcami pod numerem telefonu: 22 163 67 00, wszelkie pytania dotyczące udziału w aukcji mogą Państwo kierować na adres mailowy: zlecenia@desa.pl

4) Jak zalogować się na aplikację mobilną?

Należy pobrać aplikację DESA Unicum ze sklepu Google Play/App Store lub wejść na stronę www.bid.desa.pl

Aplikacja umożliwia wygodne i bezpieczne założenie konta pozwalającego brać udział w aukcjach z dowolnego miejsca i dowolnego urządzenia. Pracownicy DESA Unicum zweryfikują Państwa dane i potwierdzą udział w wybranych aukcjach. Zachęcamy do obejrzenia instrukcji video "Jak licytować on-line" DESA Unicum: https://www.youtube.com/watch?v=S8QAcO5rdEk

5) Jak mogę odebrać obraz, który wylicytuję/kupię albo niesprzedany obraz?

Zakupiony bądź wstawiony obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta. Ze względów bezpieczeństwa zachęcamy do odbioru w późniejszym terminie, jeśli nie jest to koniecznie teraz. Wszystkie powierzone nam obiekty są ubezpieczone. Nie obciążymy Państwa żadnymi dodatkowymi kosztami za ich przechowywanie.

 

KOLEJNE AUKCJE

1) Czy zaplanowane aukcję będą się odbywały?

Zaplanowane aukcje zamierzamy przeprowadzić w terminie. O wszelkich ewentualnych zmianach dotyczących terminu i formy aukcji będziemy informować Państwa na bieżąco. Wszystkie terminy będziemy na bieżąco aktualizować na www.desa.pl

Nasze najbliższe aukcje prowadzone będą bez udziału publiczności do odwołania.

2) Czy mogę wstawiać obiekty na kolejne aukcje?

Przyjmujemy obiekty na najbliższe aukcje. Biuro Przyjęć czynne jest od poniedziałku do piątku od 11 do 19 (sobota 11-16). Zachęcamy do wcześniejszego przesłania zdjęć obiektów na adres: wyceny@desa.pl, nasi eksperci wówczas oszacują wartość prac i zaproponują wstępną wycenę obiektu.

 

Q&A pytania ogólne

1) Czy Dom Aukcyjny pracuje normalnie?

Od poniedziałku (27.04.2020) Dom Aukcyjny DESA Unicum będzie pracował w nowym, bardziej otwartym trybie. W naszej siedzibie będzie mogło jednocześnie przebywać do piętnastu Klientów. Możliwe będzie oglądanie prac, spotkanie z doradcą klienta, a także korzystanie z biura przyjęć obiektów i punktu wydań. Zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe, restrykcyjne zasady bezpieczeństwa, tj. odstęp wynoszący 2 metry, nakaz dotyczący zasłaniania ust i twarzy oraz konieczność noszenia rękawiczek. Dla odwiedzających dostępny będzie również płyn antybakteryjny, z którego będzie można skorzystać zarówno przed jak i po opuszczeniu budynku. Równocześnie informujemy, że w najbliższym czasie aukcje nadal odbywać się będą bez udziału publiczności na sali.

 

Przypominamy, że licytować można za pomocą aplikacji mobilnej, przez internet, telefonicznie oraz przez zlecenia stałe. Natomiast aukcję można śledzić live za pomocą naszej strony internetowej, aplikacji mobilnej i strony na Facebooku.

2) Czy można wejść, aby obejrzeć wystawę?

W naszej siedzibie może jednocześnie przebywać do piętnastu Klientów. Możliwe jest oglądanie prac, spotkanie z doradcą klienta, a także korzystanie z biura przyjęć obiektów i punktu wydań. Zachowane zostają wszystkie dotychczasowe, restrykcyjne zasady bezpieczeństwa, tj. odstęp wynoszący 2 metry, nakaz dotyczący zasłaniania ust i twarzy oraz konieczność noszenia rękawiczek. Dla odwiedzających dostępny jest również płyn antybakteryjny, z którego będzie można skorzystać zarówno przed jak i po opuszczeniu budynku W naszych katalogach PDF, które są dostępne na www.desa.pl, zamieszczamy zdjęcia prac w wysokiej rozdzielczości, zachęcamy również do obejrzenia wystaw 3D online.

3) Czy mogę odebrać obraz, który wylicytowałem?

Wylicytowany obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta (tel.: 22 163 66 00).

4) Czy mogę odebrać niesprzedany obiekt?

Niesprzedany obraz można odebrać po wcześniejszym umówieniu z Doradcą Klienta lub Biurem Obsługi Klienta (tel.: 22 163 66 00). Ze względów bezpieczeństwa zachęcamy do odbioru w późniejszym terminie, jeśli nie jest to koniecznie teraz. Wszystkie powierzone nam obiekty są ubezpieczone. Nie obciążymy Państwa żadnymi dodatkowymi kosztami za ich przechowywanie.

5) Od kiedy mogę zobaczyć kolejną wystawę?

Terminy bieżących wystaw mogą Państwo śledzić na naszej stronie w zakładce interesującej Państwa ekspozycji. Wstęp na wystawę możliwy jest po uprzednim umówieniu. Część wystaw można oglądać na naszej stronie w formie 3D, kolejne publikowane będą niebawem.

6) Gdzie można obejrzeć wystawę 3D?

Aktualne wystawy 3D można oglądać na naszej stronie www po kliknięciu ikonki "Wystawa 3D"

7) Czy mogę wycenić obiekty, które planuje sprzedać?

Zachęcamy do zgłaszania obiektów do sprzedaży na planowane aukcje na adres: wyceny@desa.pl . Państwa wiadomość zostanie skierowana do odpowiedniego specjalisty, który odpowie na zapytanie w najszybszym możliwym czasie. Jeżeli będziemy zainteresowani obiektem, umówimy transport bądź spotkanie z ekspertem.

8) Czy terminy aukcji ulegną zmianie?

Zaplanowane aukcje zamierzamy przeprowadzić w terminie. O wszelkich ewentualnych zmianach dotyczących terminu i formy aukcji będziemy informować Państwa na bieżąco. Wszystkie terminy będziemy na bieżąco aktualizować na www.desa.pl

9) Jaką profilaktykę stosujemy do walki z wirusem?

W naszej siedzibie możr jednocześnie przebywać do piętnastu Klientów. Możliwe jest oglądanie prac, spotkanie z doradcą klienta, a także korzystanie z biura przyjęć obiektów i punktu wydań. Zachowane są restrykcyjne zasady bezpieczeństwa, tj. odstęp wynoszący 2 metry, nakaz dotyczący zasłaniania ust i twarzy oraz konieczność noszenia rękawiczek. Dla odwiedzających dostępny jest również płyn antybakteryjny, z którego będzie można skorzystać zarówno przed jak i po opuszczeniu budynku. Równocześnie informujemy, że w najbliższym czasie aukcje nadal odbywać się będą bez udziału publiczności na sali.

 

Przypominamy, że licytować można za pomocą aplikacji mobilnej, przez internet, telefonicznie oraz przez zlecenia stałe. Natomiast aukcję można śledzić live za pomocą naszej strony internetowej, aplikacji mobilnej i strony na Facebooku.