30 listopada 2018

Nowy rekord na rynku aukcyjnym

 

W katalogu aukcyjnym, tak samo jak na zakończonej w maju wystawie, zestawione zostały zarówno zdjęcia opublikowane jak i te, które nie mogły dostać się do publicznego obiegu ze względu na cenzurę. Fotografie są przykładem wspaniałych dokumentacji, jakie powstawały w ramach polskiej szkoły fotoreportażu. Starannie wyselekcjonowanych 128 fotografii, które będzie można włączyć do swojej kolekcji, to limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz DESĘ Unicum. Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

 

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił bardzo ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku. Te niezwykłe fotografie są bardzo wnikliwym dokumentem Polski z czasów Bieruta i Gomułki. Ich autorzy skupili się na obserwacji rzeczywistości, opowiadając o fotografowanych ludziach i sprawach ze szczerością i wrażliwością charakterystyczną dla fotoreportażu humanistycznego.

 

- Choć efekty artystyczne nie były nadrzędnym celem fotoreporterów „Świata”, ich prace często były analizowane przez współczesnych odbiorców pisma jako dzieła sztuki fotograficznej. Dziś ich wartość artystyczna jest niepodważalna – mówi Juliusz Windorbski, prezes zarządu DESY Unicum – tym bardziej cieszymy się, że trafią do kolekcjonerów sztuki, którzy coraz przychylniejszym okiem patrzą również na fotografię  – dodaje.

 

- Wierzymy, że aukcja fotografii Sławnego, Prażucha i Kosidowskiego, przygotowana jako zwieńczenie muzealnej prezentacji twórczości artystów obiektywu, wprowadzi te piękne dokumenty minionej epoki w dynamiczną rzeczywistość obrazową XXI wieku, pozwalając jednocześnie dzisiejszym odbiorcom na osobisty dialog ze sztuką fotograficzną fotoreporterów „Świata” – mówi Danuta Jackiewicz, kurator Zbiorów Ikonograficznych i Fotograficznych w Muzeum  Narodowym w Warszawie.

 

Fotografie prezentowane na aukcji pokazują wszechstronność oraz własny styl każdego z fotoreporterów. Spośród umieszczonych w katalogu obiektów można wyróżnić następujące grupy tematyczne: eseje fotograficzne, fotoreportaże, cykle fotograficzne dokumentujące rytuały władzy oraz fotoreportaże z podróży zagranicznych (Egipt, Chiny, Mongolia, Indie, Ukraina).

 

Wszyscy, którzy z różnych względów przeoczyli zakończoną 19 maja wystawę „Cztery razy ŚWIAT. Konstanty Jarochowski, Jan Kosidowski, Wiesław Prażuch, Władysław Sławny. fotoreporterzy tygodnika ilustrowanego „ŚWIAT” (1951-1969)” w Muzeum Narodowym w Warszawie, będą mieli okazję zobaczyć część eksponowanych wówczas prac na wystawie aukcyjnej od 11 do 19 czerwca w siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34-50 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 19 oraz w soboty w godzinach od 11 do 16).

 

Aukcja fotografii z tygodnika „Świat” odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19:30 w Holu Głównym Muzeum Narodowego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 3. Zlecenia stałe i telefoniczne będą przyjmowane do 19 czerwca do g. 19. Rejestracja na licytację osobiście w dniu aukcji od g. 17.

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

 

W katalogu aukcyjnym, tak samo jak na zakończonej w maju wystawie, zestawione zostały zarówno zdjęcia opublikowane jak i te, które nie mogły dostać się do publicznego obiegu ze względu na cenzurę. Fotografie są przykładem wspaniałych dokumentacji, jakie powstawały w ramach polskiej szkoły fotoreportażu. Starannie wyselekcjonowanych 128 fotografii, które będzie można włączyć do swojej kolekcji, to limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz DESĘ Unicum. Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

 

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił bardzo ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku. Te niezwykłe fotografie są bardzo wnikliwym dokumentem Polski z czasów Bieruta i Gomułki. Ich autorzy skupili się na obserwacji rzeczywistości, opowiadając o fotografowanych ludziach i sprawach ze szczerością i wrażliwością charakterystyczną dla fotoreportażu humanistycznego.

 

- Choć efekty artystyczne nie były nadrzędnym celem fotoreporterów „Świata”, ich prace często były analizowane przez współczesnych odbiorców pisma jako dzieła sztuki fotograficznej. Dziś ich wartość artystyczna jest niepodważalna – mówi Juliusz Windorbski, prezes zarządu DESY Unicum – tym bardziej cieszymy się, że trafią do kolekcjonerów sztuki, którzy coraz przychylniejszym okiem patrzą również na fotografię  – dodaje.

 

- Wierzymy, że aukcja fotografii Sławnego, Prażucha i Kosidowskiego, przygotowana jako zwieńczenie muzealnej prezentacji twórczości artystów obiektywu, wprowadzi te piękne dokumenty minionej epoki w dynamiczną rzeczywistość obrazową XXI wieku, pozwalając jednocześnie dzisiejszym odbiorcom na osobisty dialog ze sztuką fotograficzną fotoreporterów „Świata” – mówi Danuta Jackiewicz, kurator Zbiorów Ikonograficznych i Fotograficznych w Muzeum  Narodowym w Warszawie.

 

Fotografie prezentowane na aukcji pokazują wszechstronność oraz własny styl każdego z fotoreporterów. Spośród umieszczonych w katalogu obiektów można wyróżnić następujące grupy tematyczne: eseje fotograficzne, fotoreportaże, cykle fotograficzne dokumentujące rytuały władzy oraz fotoreportaże z podróży zagranicznych (Egipt, Chiny, Mongolia, Indie, Ukraina).

 

Wszyscy, którzy z różnych względów przeoczyli zakończoną 19 maja wystawę „Cztery razy ŚWIAT. Konstanty Jarochowski, Jan Kosidowski, Wiesław Prażuch, Władysław Sławny. fotoreporterzy tygodnika ilustrowanego „ŚWIAT” (1951-1969)” w Muzeum Narodowym w Warszawie, będą mieli okazję zobaczyć część eksponowanych wówczas prac na wystawie aukcyjnej od 11 do 19 czerwca w siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34-50 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 19 oraz w soboty w godzinach od 11 do 16).

 

Aukcja fotografii z tygodnika „Świat” odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19:30 w Holu Głównym Muzeum Narodowego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 3. Zlecenia stałe i telefoniczne będą przyjmowane do 19 czerwca do g. 19. Rejestracja na licytację osobiście w dniu aukcji od g. 17.

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

 

W katalogu aukcyjnym, tak samo jak na zakończonej w maju wystawie, zestawione zostały zarówno zdjęcia opublikowane jak i te, które nie mogły dostać się do publicznego obiegu ze względu na cenzurę. Fotografie są przykładem wspaniałych dokumentacji, jakie powstawały w ramach polskiej szkoły fotoreportażu. Starannie wyselekcjonowanych 128 fotografii, które będzie można włączyć do swojej kolekcji, to limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz DESĘ Unicum. Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

 

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił bardzo ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku. Te niezwykłe fotografie są bardzo wnikliwym dokumentem Polski z czasów Bieruta i Gomułki. Ich autorzy skupili się na obserwacji rzeczywistości, opowiadając o fotografowanych ludziach i sprawach ze szczerością i wrażliwością charakterystyczną dla fotoreportażu humanistycznego.

 

- Choć efekty artystyczne nie były nadrzędnym celem fotoreporterów „Świata”, ich prace często były analizowane przez współczesnych odbiorców pisma jako dzieła sztuki fotograficznej. Dziś ich wartość artystyczna jest niepodważalna – mówi Juliusz Windorbski, prezes zarządu DESY Unicum – tym bardziej cieszymy się, że trafią do kolekcjonerów sztuki, którzy coraz przychylniejszym okiem patrzą również na fotografię  – dodaje.

 

- Wierzymy, że aukcja fotografii Sławnego, Prażucha i Kosidowskiego, przygotowana jako zwieńczenie muzealnej prezentacji twórczości artystów obiektywu, wprowadzi te piękne dokumenty minionej epoki w dynamiczną rzeczywistość obrazową XXI wieku, pozwalając jednocześnie dzisiejszym odbiorcom na osobisty dialog ze sztuką fotograficzną fotoreporterów „Świata” – mówi Danuta Jackiewicz, kurator Zbiorów Ikonograficznych i Fotograficznych w Muzeum  Narodowym w Warszawie.

 

Fotografie prezentowane na aukcji pokazują wszechstronność oraz własny styl każdego z fotoreporterów. Spośród umieszczonych w katalogu obiektów można wyróżnić następujące grupy tematyczne: eseje fotograficzne, fotoreportaże, cykle fotograficzne dokumentujące rytuały władzy oraz fotoreportaże z podróży zagranicznych (Egipt, Chiny, Mongolia, Indie, Ukraina).

 

Wszyscy, którzy z różnych względów przeoczyli zakończoną 19 maja wystawę „Cztery razy ŚWIAT. Konstanty Jarochowski, Jan Kosidowski, Wiesław Prażuch, Władysław Sławny. fotoreporterzy tygodnika ilustrowanego „ŚWIAT” (1951-1969)” w Muzeum Narodowym w Warszawie, będą mieli okazję zobaczyć część eksponowanych wówczas prac na wystawie aukcyjnej od 11 do 19 czerwca w siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34-50 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 19 oraz w soboty w godzinach od 11 do 16).

 

Aukcja fotografii z tygodnika „Świat” odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19:30 w Holu Głównym Muzeum Narodowego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 3. Zlecenia stałe i telefoniczne będą przyjmowane do 19 czerwca do g. 19. Rejestracja na licytację osobiście w dniu aukcji od g. 17.

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

 

W katalogu aukcyjnym, tak samo jak na zakończonej w maju wystawie, zestawione zostały zarówno zdjęcia opublikowane jak i te, które nie mogły dostać się do publicznego obiegu ze względu na cenzurę. Fotografie są przykładem wspaniałych dokumentacji, jakie powstawały w ramach polskiej szkoły fotoreportażu. Starannie wyselekcjonowanych 128 fotografii, które będzie można włączyć do swojej kolekcji, to limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz DESĘ Unicum. Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

 

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił bardzo ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku. Te niezwykłe fotografie są bardzo wnikliwym dokumentem Polski z czasów Bieruta i Gomułki. Ich autorzy skupili się na obserwacji rzeczywistości, opowiadając o fotografowanych ludziach i sprawach ze szczerością i wrażliwością charakterystyczną dla fotoreportażu humanistycznego.

 

- Choć efekty artystyczne nie były nadrzędnym celem fotoreporterów „Świata”, ich prace często były analizowane przez współczesnych odbiorców pisma jako dzieła sztuki fotograficznej. Dziś ich wartość artystyczna jest niepodważalna – mówi Juliusz Windorbski, prezes zarządu DESY Unicum – tym bardziej cieszymy się, że trafią do kolekcjonerów sztuki, którzy coraz przychylniejszym okiem patrzą również na fotografię  – dodaje.

 

- Wierzymy, że aukcja fotografii Sławnego, Prażucha i Kosidowskiego, przygotowana jako zwieńczenie muzealnej prezentacji twórczości artystów obiektywu, wprowadzi te piękne dokumenty minionej epoki w dynamiczną rzeczywistość obrazową XXI wieku, pozwalając jednocześnie dzisiejszym odbiorcom na osobisty dialog ze sztuką fotograficzną fotoreporterów „Świata” – mówi Danuta Jackiewicz, kurator Zbiorów Ikonograficznych i Fotograficznych w Muzeum  Narodowym w Warszawie.

 

Fotografie prezentowane na aukcji pokazują wszechstronność oraz własny styl każdego z fotoreporterów. Spośród umieszczonych w katalogu obiektów można wyróżnić następujące grupy tematyczne: eseje fotograficzne, fotoreportaże, cykle fotograficzne dokumentujące rytuały władzy oraz fotoreportaże z podróży zagranicznych (Egipt, Chiny, Mongolia, Indie, Ukraina).

 

Wszyscy, którzy z różnych względów przeoczyli zakończoną 19 maja wystawę „Cztery razy ŚWIAT. Konstanty Jarochowski, Jan Kosidowski, Wiesław Prażuch, Władysław Sławny. fotoreporterzy tygodnika ilustrowanego „ŚWIAT” (1951-1969)” w Muzeum Narodowym w Warszawie, będą mieli okazję zobaczyć część eksponowanych wówczas prac na wystawie aukcyjnej od 11 do 19 czerwca w siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34-50 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 19 oraz w soboty w godzinach od 11 do 16).

 

Aukcja fotografii z tygodnika „Świat” odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19:30 w Holu Głównym Muzeum Narodowego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 3. Zlecenia stałe i telefoniczne będą przyjmowane do 19 czerwca do g. 19. Rejestracja na licytację osobiście w dniu aukcji od g. 17.

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: 

 

W katalogu aukcyjnym, tak samo jak na zakończonej w maju wystawie, zestawione zostały zarówno zdjęcia opublikowane jak i te, które nie mogły dostać się do publicznego obiegu ze względu na cenzurę. Fotografie są przykładem wspaniałych dokumentacji, jakie powstawały w ramach polskiej szkoły fotoreportażu. Starannie wyselekcjonowanych 128 fotografii, które będzie można włączyć do swojej kolekcji, to limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz DESĘ Unicum. Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

 

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił bardzo ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku. Te niezwykłe fotografie są bardzo wnikliwym dokumentem Polski z czasów Bieruta i Gomułki. Ich autorzy skupili się na obserwacji rzeczywistości, opowiadając o fotografowanych ludziach i sprawach ze szczerością i wrażliwością charakterystyczną dla fotoreportażu humanistycznego.

 

- Choć efekty artystyczne nie były nadrzędnym celem fotoreporterów „Świata”, ich prace często były analizowane przez współczesnych odbiorców pisma jako dzieła sztuki fotograficznej. Dziś ich wartość artystyczna jest niepodważalna – mówi Juliusz Windorbski, prezes zarządu DESY Unicum – tym bardziej cieszymy się, że trafią do kolekcjonerów sztuki, którzy coraz przychylniejszym okiem patrzą również na fotografię  – dodaje.

 

- Wierzymy, że aukcja fotografii Sławnego, Prażucha i Kosidowskiego, przygotowana jako zwieńczenie muzealnej prezentacji twórczości artystów obiektywu, wprowadzi te piękne dokumenty minionej epoki w dynamiczną rzeczywistość obrazową XXI wieku, pozwalając jednocześnie dzisiejszym odbiorcom na osobisty dialog ze sztuką fotograficzną fotoreporterów „Świata” – mówi Danuta Jackiewicz, kurator Zbiorów Ikonograficznych i Fotograficznych w Muzeum  Narodowym w Warszawie.

 

Fotografie prezentowane na aukcji pokazują wszechstronność oraz własny styl każdego z fotoreporterów. Spośród umieszczonych w katalogu obiektów można wyróżnić następujące grupy tematyczne: eseje fotograficzne, fotoreportaże, cykle fotograficzne dokumentujące rytuały władzy oraz fotoreportaże z podróży zagranicznych (Egipt, Chiny, Mongolia, Indie, Ukraina).

 

Wszyscy, którzy z różnych względów przeoczyli zakończoną 19 maja wystawę „Cztery razy ŚWIAT. Konstanty Jarochowski, Jan Kosidowski, Wiesław Prażuch, Władysław Sławny. fotoreporterzy tygodnika ilustrowanego „ŚWIAT” (1951-1969)” w Muzeum Narodowym w Warszawie, będą mieli okazję zobaczyć część eksponowanych wówczas prac na wystawie aukcyjnej od 11 do 19 czerwca w siedzibie domu aukcyjnego DESA Unicum, ul. Marszałkowska 34-50 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 11 do 19 oraz w soboty w godzinach od 11 do 16).

 

Aukcja fotografii z tygodnika „Świat” odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19:30 w Holu Głównym Muzeum Narodowego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 3. Zlecenia stałe i telefoniczne będą przyjmowane do 19 czerwca do g. 19. Rejestracja na licytację osobiście w dniu aukcji od g. 17.

Padł nowy rekord na aukcji 29 listopada 2018 r. 'Sztuka Współczesna. Op-Art i abstrakcja geometryczna'.

4,72 miliona złotych zapłacono za pracę „M 39” Wojciecha Fangora.

To absolutny rekord – najdrożej sprzedane dzieło sztuki w Polsce. Tym samym został pobity rekord, który w zeszłym roku padł w DESA Unicum na pracy „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego – została sprzedana za 4,36 miliona. 

 

Zdjęcie: Wojciech Fangor, "M 39", 1969 r.

Obroty całego rynku od początku roku właśnie przekroczyły 200 milionów złotych" pisze Artinfo.pl - niezależny portal poświęcony rynkowi sztuki. I przypomina, że przed końcem roku jeszcze wiele wybitnych prac trafi pod młotek, w tym arcydzieła sztuki dawnej, przygotowane specjalnie na tę chwilę od wielu miesięcy, a może i lat. 

Zapraszamy do krótkiej fotorelacji z aukcji: