Polish Contemporary Art: The New Generation after 1989 (results)
23 June 2020 7 PM CET

Radek Szlaga (b. 1979)
"Blooming freedom", 2007
Hammer price: 32,000 PLN
LOT number
5
Radek Szlaga (b. 1979)
"Blooming freedom", 2007

Hammer price: 32,000 PLN

oil/canvas, 100 x 100 cm
signed, dated and described on the reverse: 'PAN | RDK | PACZKUJACA WOLNOSC | R. Szlaga | 2007'
ID: 84400
Taxes and fees
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Exhibited
  • Radek Szlaga, History and geography, Zderzak Gallery, Cracow, 9.11-11.12.2007
More information
„Artefakty Szlagi, chociaż są z natury malarskie, przez wielowątkowe, równoczesne i rozgałęzione operacje tematyczne i formalne potrafią pokazać konsekwencje myślenia sieciowego – dyskretnego, nielinearnego, opartego na selektywnie agregowanych i stale przetwarzanych bazach danych. Ukryte mechanizmy działania mediów, wytwarzane przez nie sny, marzenia i paranoje, jakoś lepiej ujawniają się w tych koncepcyjnych książkach, które potrafią wyjść poza proste anektowanie krążących po sieci obrazów”. Jakub Bąk

Radek Szlaga w swojej twórczości częstokroć odwołuje się do zagadnień związanych z tematami tożsamości narodowej, języka czy historii, poprzez które dokonuje wizualizacji współczesnego świata. Artysta stał się bowiem narratorem opowieści o nowym pokoleniu, które wyłoniły się na kanwie ruin starych podziałów, których sam był naocznym świadkiem. Szlaga sięga po atrybuty narodowej oraz społecznej identyfikacji, które stanowią punkt odniesienia do kreacji zupełnie nowych form zbiorowej tożsamości. Bohaterowie jego prac nieustannie ulegają transformacji, migrują oraz rekonstruują pola semiotyczne. W swoich obrazach Szlaga tworzy budzący niepokój obraz globalnej wioski, zmierzający ku postapokaliptycznej katastrofie. Częstokroć określany przez krytykę postmodernistą Szlaga prowadzi widza poprzez natłok zmultiplikowanych obrazów i ikon zaczerpniętych z zglobalizowanego świata. W konsekwencji tej wędrówki otrzymujemy niezwykle ekspresyjną i osobistą panoramę współczesności, która pomimo swojego enigmatycznego charakteru ewokuje u odbiorcy intymne wspomnienia oraz wnikliwe obserwacje. Jego indywidualny hipertekstowy język nadal porusza i kwestionuje związek pomiędzy medium malarskim w tradycyjnym ujęciu, a najnowszymi możliwościami cyfrowo-technologicznymi.