Bolesław Cybis (results)
31 March 2020 7 PM CET

Boleslaw Cybis (1895 - 1957)
Well in Kazimierz (Recto) / Woman portrait (Verso), circa 1925
Hammer price: 48,000 PLN
LOT number
23
Boleslaw Cybis (1895 - 1957)
Well in Kazimierz (Recto) / Woman portrait (Verso), circa 1925

Hammer price: 48,000 PLN

oil/panel, 25.7 x 22.3 cm (dimensions in frame)
inscribed on the reverse upper right: '6 cm | palisander', on the reverse deposit label of National Museum in Warsaw
ID: 81856
Taxes and fees
- In addition to the hammer price, the successful bidder agrees to pay us a buyer's premium on the hammer price of each lot sold. On all lots we charge 18 % of the hammer price.
- To this lot we apply 'artist's resale right' ('droit de suite') fee. Royalties are calculated using a sliding scale of percentages of the hammer price.
Provenance
  • the artist’s legacy
  • private collection, Poland
Literature
  • Bolesław Cybis 1895-1957. Malarstwo, rysunek, rzeźba. Twórczość lat dwudziestych i trzydziestych, exhibition catalogue, ed. Anna Prugar-Myślik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2002, p. 70 (ill.), cat. no. I/9
  • Malarze z kręgu Tadeusza Pruszkowskiego: Bractwo św. Łukasza, Szkoła Warszawska, Loża Wolnomalarska, Grupa Czwarta, exhibition catalogue, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1978, p. 20, pos. 21
Exhibited
  • Bolesław Cybis 1895-1957. Malarstwo, rysunek, rzeźba. Twórczość lat dwudziestych i trzydziestych, National Museum in Warsaw, 20th September – 3rd November 2002
  • Malarze z kręgu Tadeusza Pruszkowskiego: Bractwo św. Łukasza, Szkoła Warszawska, Loża Wolnomalarska, Grupa Czwarta, National Museum in Warsaw, September-October 1978
More information
Zabytkowa studnia znajdująca się w centralnym punkcie kazimierskiego rynku stanowi jeden z najbardziej rozpoznawalnych elementów miasta. Choć jej geneza jest znacznie wcześniejsza, to obecny wygląd uzyskała ona dzięki przebudowie architekta i konserwatora zabytków Jana Koszczyc-Witkiewicza z 1913 roku. Bolesław Cybis podczas letnich spacerów po zakamarkach Kazimierza odkrywał jednak nie tylko najbardziej znane i najczęściej odwiedzane miejsca. Artysta zawędrował pewnego razu na dziedziniec klasztoru franciszkanów. Namalował wówczas znajdującą się tam od około 1629 studnię. Strukturę tę odróżnia od innych tego typu obiektów miasta sama forma wzbogacona o znacznych rozmiarów drewniany kołowrót. Praca ma stosunkowo szkicowy charakter. Artysta w iście wrażeniowy sposób podszedł do odtworzenia rzeczywistości. Pomimo to, po lewej stronie z łatwością można zauważyć delikatnie zarysowany kształt szeroko rozglifionego, zamkniętego półkoliście otworu okiennego klasztornego budynku.