Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989 (wyniki)
19 listopada 2020 godz. 19:00

Dawid Czycz (ur. 1986, Kraków)
Bez tytułu (z głową w zielonej bańce), 2011
Cena wylicytowana: 5,000 PLN
LOT number
We’re still working on English translations. Please come back soon. In the meantime you can browse through the auction in Polish
36
Dawid Czycz (ur. 1986, Kraków)
Bez tytułu (z głową w zielonej bańce), 2011

Cena wylicytowana: 5,000 PLN

olej/płótno, 80 x 60 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Dawid Czycz | Bez tyt | 80/60 | olej/płótno | 2011'
ID: 91264
Podatki i opłaty
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Więcej informacji
Nowy surrealizm to określenie, które najczęściej pojawia się w opisie twórczości malarskiej Dawida Czycza. Obrazy artysty zyskały miano co najmniej niepokojących. Dziwne, oparte na nieposkromionej wyobraźni malarza prezentacje zawierają w sobie niepowtarzalny nastrój trudnej do określenia grozy. Pozornie znajome fragmenty dobrze znanej nam rzeczywistości, które artysta zawiera w swoich obrazach, przybierają osobliwą formę przejmujących zdarzeń. W przypadku obrazów Czycza nie mamy do czynienia z wrażeniem ruchu czy prowadzenia narracji malarskiego przedstawienia. Dzieje się wręcz przeciwnie ze względu na czysto formalne założenia. Unieruchomienie, wręcz skamieniałość sylwetki człowieka zamkniętego w zielonej bańce, zamrożenie jej w bezruchu komunikuje pewne nieprawidłowości. Charakterystyczny dla malarza sposób kadrowania obrazu polega na usuwaniu spoza obrębu płótna tych elementów, które pozostają kluczowe dla zidentyfikowania przedstawionych postaci i sytuacji, w których się one znalazły. Całość emanuje niepokojącą aurą. Elementy zawarte w obrazie dają jedynie złudzenie historii, którą prowadzi artysta na obrazie. Zagadkowe tropy i niedopowiedzenia, które pozostawia to przede wszystkim bodźce do odczuwania tych niekoniecznie pożądanych emocji, jakimi są ból i strach.